Moje Grande Amore-Il Volo



Dziś (prawie) niekrólewski post dotyczący muzyki, a konkretnie mojego ulubionego zespołu-Il Volo.


Po raz pierwszy usłyszałam ich dwa lata temu gdy przesłuchiwałam propozycji na Eurowizję 2015. Ich piosenka-Grande Amore-jako jedyna już wtedy przykuła moją uwagę (inne zrobiły to dopiero podczas koncertów) i stała się moją faworytką do wygranej. Niestety nie wygrała, ale tylko wśród jury, za to dla widzów była najlepsza. Pamiętam jak kilka miesięcy później-we wrześniu-byłam w empiku i przyglądałam się płycie Il Volo, którą promowano hasłem wygrali Eurowizję głosami widzów.



Później przez jakiś czas nie zgłębiałam się za bardzo w ich twórczość, ale obejrzałam ich koncert, który retransmitowało TVP i ponownie się nimi zachwyciłam. Choć też tylko na chwilę. Natomiast miesiąc temu moja pasja do nich wybuchła z niesamowitą siłą rażenia, a zaczęło się tylko od przejrzenia ich konta na You Tube. W tej chwili prawie tylko i wyłącznie ich słucham oraz pod ich wpływem zakochałam się Włoszech i języku włoskim, tak że od jakiegoś czasu się go uczę zamiast skupić się na maturze, w której jestem trakcie ;)

Od lewej: Ignazio Boschetto, Piero Barone i Gianluca Ginoble

A kim w ogóle jest Il Volo? To trzech Włochów: Piero Barone, Ignazio Boschetto i Gianluca Ginoble. Mają po dwadzieścia kilka lat i razem występują na scenie od ośmiu lat, kiedy to wszyscy trzej wzięli udział we włoskim programie dla śpiewających dzieci. Wygrał go Gianluca, ale wszyscy trzej zaśpiewali razem O sole mio i to tak, że postanowiono stworzyć z nich zespół. Początkowo popularność zdobyli w Stanach Zjednoczonych, a później dopiero w swej ojczyźnie i w Europie.



W 2015 roku biorą udział w festiwalu San Remo, choć ich pierwsza propozycja została odrzucona. Na szczęście zaproponowano im zaśpiewanie piosenki powstałej kilka lat wcześniej-Grande Amore-co okazuje się strzałem w dziesiątkę-Il Volo wygrywa nią konkurs i decyduje się wziąć z nią udział w Eurowizji, co już wiecie jak się skończyło, więc napiszę wam co nieco o teledysku do tej piosenki. Mianowicie widzimy w nim członków Il Volo wcielających się w bohaterów z filmów Uwierz w ducha, Powrót do przyszłości i Spiderman.


Il Volo miało przyjechać do Polski na Światowe Dni Młodzieży, lecz niestety odwołali swój przyjazd. Wizytę w Polsce nadrobili we wrześniu zeszłego roku-odwiedził między innymi program Dzień dobry TVN  Jaka to melodia, a spotkanie z papieżem dopiero dwa tygodnie temu. W Polsce będą też 26 czerwca w Warszawie z koncertem Notte Magica-A Tribute to the Three Tenors.


Na audiencji dla papieża zaśpiewali powyższą piosenkę-Ave Maria Mater Misericordiae


I Volo wykonuje zarówno własne piosenki, jak i wiele coverów. Śpiewają w stylu pop-operowym nie tylko po włosku i angielsku, ale też po hiszpańsku i niemiecku. Na koncertach można się przekonać, że mają niesamowite poczucie humoru i duży dystans do siebie. W ich wykonaniu i oprawie, słuchanie miksu muzyki poważnej i popularnej jest przyjemnością.


A teraz przejdźmy do królewskiej części ich pracy: otóż Il Volo miało okazję występować przed księciem Albertem w Monte Carlo, w 2010 na festiwalu w San Remo zaśpiewali na część jordańskiej królowej Ranii, a dwa lata później wystąpili w Oslo na koncercie noblowskim, na którym obecni byli członkowie norweskiej rodziny królewskiej.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz